توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی برای خرید گوشت مرغ + ویدئو جولان سکه طلا همچنان در کانال ۴۰ میلیون تومان | حباب سکه تخلیه نشد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) بهره برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی ساخت واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور کلید خورد شرایط جدید فروش نقد و اقساطی خودرو پژو پارس + جدول (اردیبهشت ۱۴۰۳) فروش بلیت قطار در دست سه اپلیکیشن پایتخت‌نشین | بیکاری ۲ هزار اپراتور در سراسر کشور تجمع خانه‌های با رهن کمتر از ۱۰۰ میلیون در منطقه رسالت مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) به‌زودی صدور دسته‌چک منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان خواهد شد قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اگر قصد خرید طلا دارید بخوانید | پیش‌بینی مهم از بازار طلا (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز یازدهمین جلسه حراج سکه طلا از ساعت ۱۲ امروز (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ طی چهار روز آینده قیمت قطعی و علی الحساب خودرو‌های وارداتی در سامانه یکپارچه اعلام شد | چه کسانی می‌توانند ثبت نام کنند؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | دنا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان شد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سالگرد روز سیاه بورس و فرار ۶۶ همتی حقیقی‌ها از بازار! ثبت نام جدید ایران خودرو بدون قرعه کشی با تحویل فوری + جزئیات (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سقوط آزاد قیمت‌ها در بازار ارز در پی مخابره پیامی مهم از ریاض و بغداد به تهران (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت گوشت قرمز در بازار مشهد | صورت‌حساب گرانی گوشت منتشر شد + جدول زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس بانک مرکزی: نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید پلمب طلافروشی‌های متخلف در مشهد | رئیس اتحادیه: فروشندگان طلا نسبت به بازگشایی مغازه خود اقدام کنند + فیلم (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ورود نخستین محموله خودرو‌های هیبریدی به کشور (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعریف متفاوت و باحال درباره کار و اشتغال چرا کیفیت آب شرب در نقاط مختلف مشهد متفاوت است؟ سقف روزانه تراکنش‌های بانکی چقدر است؟ آغاز اولین فروش خودرو‌های برقی از ساعت ۱۶ امروز (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

پیش بینی بورس فردا یکشنبه (۱۵ آبان ۱۴۰۱) | شاخص بورس تا کجا سبز می‌ماند؟

  • کد خبر: ۱۳۳۰۹۰
  • ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵
پیش بینی بورس فردا یکشنبه (۱۵ آبان ۱۴۰۱) | شاخص بورس تا کجا سبز می‌ماند؟
پس از اعلام بسته ۱۰ بندی حمایت از بازار سرمایه توسط دولت در هفته گذشته شاهد رشد ۴۲ هزار واحدی بازار سرمایه بودیم. امروز نیز نماگر اصلی بازار ۴۴ هزار واحد رشد را به ثبت رساند. آیا این صعود چند روزه را می‌توان به عنوان آغاز روند صعودی بورس ارزیابی کرد و این صعود‌ها ادامه دار است؟

به گزارش شهرآرانیوز، کارشناس بازار سرمایه به خبرنگار شهرآرانیوز گفت: رشد ۴۴ هزار واحدی امروز بازار سرمایه را می‌توان در واکنش به صعود قیمت دلار دانست. امروز صنایعی که محصولات‌شان صادراتی و درآمدشان دلاری است مثل صنایعی فولادی به همین دلیل رشد کردند. از سمتی، چون این صنایع شاخص ساز هستند، فشار رشد مثبت شدشان روی کل بازار آمد و شاهد رشد شاخص کل و سبزپوش شدن کل بازار بودیم.

محمدهادی نورپوری افزود: با این حال معتقدم این اتفاق را نمی‌توان به عنوان تغییر روند بازار بدانیم. شاخص کل بازار سرمایه در میان مدت و بلند مدت در یک روند نزولی قرار دارد. اتفاقی که در هفته گذشته و امروز شاهد آن بودیم، یک صعود کوتاه مدت است.

وی تصریح کرد: برای اینکه بگوییم روند نزولی حاکم بر بازار سرمایه تمام شده است به نشانه‌های بیشتری احتیاج داریم. شاخص کل در یک کانال نزولی قرار دارد و از منظر تکنیکالی باید سقف یک میلیون و ۴۲۰ هزار واحدی را بشکند و موقعیت خود را تثبیت کند. بعد از این اتفاق، باید دوباره تحلیل کنیم و ببینیم که آیا نماگر اصلی بازار سرمایه وارد کانال صعودی شده یا یک روند خنثی را آغاز کرده است. از این رو معتقدم نباید هیجان زده تحلیل کنیم، موقعیت کنونی بازار شاید فرصت خوبی برای معامله گران نوسان گیر باشد.

بازار سرمایه شرایط ارزنده‌ای دارد، اما ...

این تحلیل گر بازار‌های مالی ضمن بیان اینکه بازار سرمایه اکنون از منظر بنیادی در شرایط ارزنده‌ای قرار دارد، گفت: این موضوع دلیل نمی‌شود که، چون اکنون قیمت سهام شرکت‌های مختلف در شرایط ارزنده‌ای است دیگر شاهد کاهش قیمت آن‌ها نباشیم. واقعیت این است که اعتماد از دست رفته مردم به بازار سرمایه یک شب باز نمی‌گردد و باید زمان بگذرد.

نورپوری ادامه داد: نکته مهم دیگر چشم انداز حاکم بر اقتصاد و البته بازار است. اگر چشم انداز مثبت باشد و ریسک‌ها کاهش پیدا کند شاهد بازگشت اعتماد به بورس خواهیم بود. از این رو معتقدم باید بر اساس سناریو‌های مختلف برنامه ریزی کنیم. هیچکس نباید برای خرید عجله کند. شخصاً تا مطمئن نباشم خرید نمی‌کنم. بازار همیشه فرصت ورود خواهد داد. به عنوان مثال اگر تحریم‌ها رفع شود، به طور طبیعی چشم انداز صنایع خودرویی و بانکی مثبت خواهد بود.

رشد دلار تا کجا امکان پذیر است؟

وی در خصوص قیمت دلار در بازار آزاد نیز گفت: دلار در چند روز اخیر رشد زیادی را تجربه کرده و مرز ۳۶ هزار تومان هم عبور کرده است. از منظر تکنیکالی مقاومت پیش روی دلار در سطح ۳۸ هزار و ۵۰۰ تومانی است. اما باید تاکید کنم که مقاومت قبلی دلار روی سطح ۳۴ هزار تومانی بود و انتظار داشتیم بعد از عبور از این قیمت شاهد پولبک باشیم، اما سطح هیجانات غالب بر بازار به قدری بود که این اتفاق نیافتد.
این تحلیل گر بازار‌های مالی تصریح کرد: ناگفته نماند که بازار دلار از عوامل بنیادی زیادی تاثیر می‌گیرد و هر روز آبستن اتفاق تازه‌ای است. شاید فردا بانک مرکزی با تزریق دلار در بازار مقابل رشد قیمت بایستد یا آزادسازی منابع بلوکه شده ایران اتفاق بیافتد و یا هر اتفاق دیگری.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->